ایران در حوزه زیست فناوری در رتبه 14 قرار دارد
نوشته شده توسط : breketid

دكتر 'عباس لطفی' روز چهارشنبه در نشست رسانه ای نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران كه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت: بررسی سایت 'سای مگو' درباره تعداد مقالات، كیفیت مقالات، تعداد ارجاعات به مقالات و ارتباطات بین المللی در حیطه زیست فناوری صورت گرفته بود.

لطفی با اشاره به اینكه در دهه های آتی علوم زیستی و 'اقتصاد زیست مبنا' حرف اول را در اقتصادهای برتر جهان خواهد زد و ما در ایران بازاری حدود یك میلیارد دلار را برآورد كرده ایم .

وی ادامه داد: قرار است تا سال 1404 ایران حدود 3 درصد بازارهای زیست فناوری جهان را به خود اختصاص دهد و این چشم انداز بسیار خوبی است كه زمینه های علمی آن توسط تمام دانشمندان فراهم است و امیدواریم برنامه پنجم توسعه برنامه جهش ما در اقتصاد زیست مبنا و ورود به اقتصادهای جهان باشد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه هماهنگی و همگرایی میان دستگاه های مرتبط با زیست فناوری در حیطه علم و فناوری از كارهای اصلی این ستاد است گفت: یكی از محورهای مهم مورد تمركز این ستاد بخش دانش آموزی است.

لطفی افزود: اگر آموزش و پرورش ما به فناوری های نوین به ویژه زیست فناوری توجه نكند و دانش آموزان به عرصه های فكری زیستی ورود پیدا نكنند دانشگاهها باید برای آشنایی دانش آموزان با زیست فناوری باید از نو شروع كنند.

وی ابراز امیدواری كرد كه در عرض دو تا سه سال آینده آموزش و پرورش وارد عرصه های فكری زیستی شود.

لطفی قرن بیست و یكم را قرن زیست فناوری عنوان كرد و گفت: زیست فناوری از ثروت آفرین ترین فناوری هایی است كه آینده را در بر خواهد گرفت به گونه ای كه شركت های بزرگی مانند 'زیمنس' قسمت عمده فعالیت های تجاری خود را در حیطه زیست فناوی و فناوری های مرتبط با آن قرار داده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بحث زیست فناوری در فرهنگ عمومی جامعه نیز باید جا بیفتد تا همگان مطلع شوند كه زیست فناوری آینده همه و حتی برخی فرهنگ ها را تغییر خواهد داد.

لطفی تلاش برای تبدیل فناوری های تولید شده و نوآوری های ایجاد شده به محصول ، كالا ، خدمات و تجاری سازی آنها را از اصلی ترین رسالت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان كرد و گفت: باید خلاء های میان پژوهش و بازار را پر كنیم.

وی خاطر نشان كرد: طبق آمار وزارت آموزش و پرورش 40 هزار دبیر زیست فناوری در كشور وجود دارد كه 700 نفر آنها سرگروه زیست فناوری هستند و 200 نفر از این سرگروه ها در نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران شركت دارند.

لطفی ادامه داد: این 200 سرگروه زیست فناوری در طول چهار روز این جشنواره به بحث، تعامل و تبادل نظر در حیطه های مختلف زیست فناوری می پردازند.

نخستین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران در روزهای 29 بهمن تا دوم اسفند در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود.

علمی**2038**1544





:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: